2017/01/04

Psychomologiczny Trening Szczęścia


Czym jest szczęście? Trudno jest podać jedną i właściwą definicję szczęścia, gdyż każde znaczenie tego terminu nie posiada jednego wspólnego charakterystycznego elementu. Jednak można przyjąć, że na szczęście, czyli inaczej dobrostan psychiczny składa się doświadczanie radości i zadowolenia z poczuciem, że nasze życie jest dobre, wartościowe i sensowne (Wojciszke, 2012). 

Cebulowa teoria szczęścia Janusza Czapińskiego głosi, że szczęście składa się z trzech podstawowych warstw. Pierwsza, zewnętrzna warstwa to satysfakcja cząstkowa koncentrująca się przede wszystkim na chwilowych wzlotach i upadkach z różnych dziedzin życia. Druga warstwa to dobrostan subiektywny związany ze świadomym poczuciem szczęścia i satysfakcji z życia - jest to wynik tego, co nam się w życiu udało, czy czujemy się w danej chwili spełnieni, oraz co pozytywnego może się zdarzyć. Trzecia, wewnętrzna i najgłębsza warstwa to wola życia, która  najmniej jest wrażliwa na różnego rodzaju zmiany zewnętrzne. Warstwa ta jest zaprogramowana genetycznie, dlatego nie możemy sprawować nad nią kontroli.

Współcześnie poczucie szczęścia jest jednym z ważniejszych i najczęściej występujących celów życiowych. Każdy z nas chce być szczęśliwy. Nie ważne czy jest to kobieta mieszkająca w Warszawie wspinająca się po kolejnych szczeblach kariery w korporacji. Czy jest to młoda mama czerpiąca dużo radości  z wychowywania dziecka. Czy też studentka, która odczuwa dużo satysfakcji z niesienia pomocy innym. Niezależnie od tego, co robimy i co sprawia nam przyjemność, każdy z nas chce się czuć szczęśliwy na swój, własny sposób. Dlatego właśnie dziś, na początku Nowego Roku przychodzę do Was z autorskim projektem - Psychomologicznym Treningiem Szczęścia.


PSYCHOMOLOGICZNY TRENING SZCZĘŚCIA
Psychomologiczny Trening Szczęścia (PTS) to narzędzie, które nie tylko wspomoże wzrost zadowolenia z życia, ale przede wszystkim będzie przypominało o tym, że czasem warto jest zwolnić (choć na chwilę) i zastanowić się nad tym, co jest ważne tu i teraz, co takiego wydarzyło się w ostatnim tygodniu, co sprawiło Ci radość, z czego jesteś zadowolona/zadowolony. 

Nic nie przychodzi łatwo, a to jakie jest Twoje zadowolenie z życia i jaki jest Twój poziom poczucia szczęścia w dużej mierze zależy właśnie od Ciebie. Praca nad rozwojem osobistym i nad samym sobą jest bardzo ciężka, ale warto dołożyć wszelkich starań, aby polepszyć jakość swojego życia. Najlepiej zacząć od bycia wdzięcznym życiu i doceniania tego, co mamy. Ostatnio nic się nie układa po Twojej myśli? Też miewam, takie okresy w życiu, ale warto poszukać wtedy pozytywów i zastanowić się nad tym, czego dana sytuacja nas nauczyła i jakie wynieśliśmy z niej korzyści.

Jeżeli chcesz skorzystać z Psychomologicznego Treningu Szczęścia
wystarczy, że klikniesz w poniższą grafikę, pobierzesz plik i wydrukujesz.
⇩⇩⇩


Co znajdziesz w Psychomologicznym Treningu Szczęścia (PTS)?
  1. Ogólne zasady PTS i prowadzenia Kalendarza PTS.
  2. Krótki poradnik związany z formułowaniem i realizacją celów.
  3. Miejsce na Twoje cele.
  4. Kalendarz PTS.
  5. Miejsce na Twoje notatki.

Będzie mi miło, jeżeli polubisz stronę
Psychomologii na Facebooku.

____________________
Literatura:
Wojciszke, B. (2012). Psychologia społeczna. Warszawa: Scholar. Wydawnictwo Psychologiczne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

TOP