2016/09/20

5 sposobów na gorszy dzień


Wstałaś dzisiaj przysłowiową lewą nogą? A może nic nie układa się po Twojej myśli? Albo najzwyczajniej w świecie dzisiejszy dzień niej jest Twój i dopadła Cię chandra? Jeżeli tak, to zaakceptuj to! Każdy z nas ma prawo do tego, aby mieć gorszy dzień i odczuwać negatywne emocje. Nie czuj się z tego powodu winna, bo każdemu zdarzają się takie chwile.



AKCEPTACJA
Nikt nie lubi mieć gorszego dnia, ponieważ przez to człowiek czuje się gorzej sam ze sobą. Zazwyczaj w takie dni drażnią nas takie rzeczy, które na co dzień nie przykuwają naszej uwagi. Nagle okazuje się, że irytuje nas nie domknięta kuchenna szafka, sąsiedzi mieszkający nad nami, bo nagle okazuje się, że chodzą za głośno, i dziesiątki innych codziennych sytuacji. Jednak nie zmienisz tego na siłę, więc najlepiej zrobisz, gdy zaakceptujesz ten stan. 

SKONCENTRUJ SIĘ NA SOBIE
Nasz nastrój zależy od tego, co się dzieje w naszym codziennym życiu i otoczeniu. Dlatego zły humor też ma swoją przyczynę, więc zamiast koncentrować się na rzeczach, które Cię drażnią pomyśl o sobie i zastanów się nad tym, co zrobić, aby pewne zdarzenia nie miały tak negatywnego wpływu na Twój nastrój. Może warto pomyśleć o jakiś zmianach?

POROZMAWIAJ
Powiedz pozostałym domownikom, że dzisiaj masz gorszy dzień, i postaw jasną sytuację odnośnie tego, co Cię denerwuje, drażni i irytuje. Możliwe jest, że spotkasz się z dużym zrozumieniem i dostaniesz taryfę ulgową od najbliższych... a jeżeli nie, i dojdzie do takiej sytuacji, że wybuchniesz to nie miej pretensji do siebie. Kumulowanie i tłumienie negatywnych emocji wpływa negatywnie na nasze samopoczucie i nastrój. 

JAK PORADZIĆ SOBIE Z GORSZYM DNIEM?

  • Kwadrans dla siebie. Wstałaś rano i czujesz, że to nie jest Twój dzień? W ramach możliwość wykrój 15 minut ze swojego poranka dla siebie - usiądź i napij się spokojnie kawy, zbierz myśli, wycisz się.
  • Przytul się. Gdy jesteś rozdrażniona przytul się do swojego partnera. Im dłużej będziesz się przytulać, tym lepiej! Podczas przytulania wytwarzane są endorfiny i serotonina, które zmniejszają poziom odczuwania negatywnych emocji.
  • Pozbądź się negatywnych emocji. Wróciłaś z pracy i nie jest lepiej? Zostaw partnera z dzieckiem w domu i wyjdź na spacer. Zrelaksuj się i odnajdź równowagę. A może lepiej sprawdzi się u Ciebie wysiłek fizyczny, które wyzwala negatywne emocje? Masz ochotę krzyczę? Idź do lasu, i krzycz.
  • Porozmawiaj. Rozmowa zazwyczaj jest dobra na wszystko. Porozmawiaj z kimś bliskim: z mężem, partnerem, przyjaciółką, a może z siostrą? Rozmowa o tym, co Cię dziś irytuje i drażni często jest pomocna. 
  • Zrelaksuj się. Zastanów się nad tym, co pomogłoby Ci odzyskać wewnętrzną równowagę. Lubisz czytać książki? Zaszyj się z kubkiem kawy w pokoju i czytaj. Lubisz kąpiele? Weź długą kąpiel i koniecznie użyj jakiś olejków eterycznych. Lubisz słuchać muzyki? Słuchaj. Po prostu zrób to, co sprawia Ci przyjemność.

1 komentarz:

  1. O rany! Ja zawsze ostrzegam żeby się nie zbliżali😀dotąd działało. Pozdrowienia kochana😘

    OdpowiedzUsuń

TOP